Την ψηφιακή παροχή μιας σειράς υπηρεσιών των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, πρωτοβουλία η οποία αναμφίβολα θα οδηγήσει  στη διευκόλυνση  της καθημερινότητας των πολιτών, λόγω της απλοποίησης των συναλλαγών τους με το Δημόσιο, παρουσίασε σήμερα στον πρωθυπουργό η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.


Κατά την έναρξη της συζήτησης ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επεσήμανε:

«Κερδίζουμε και χρόνο και μειώνουμε την γραφειοκρατία, γιατί το έχουμε πει πολλές φορές και νομίζω ότι το Υπουργείο το έχει υπηρετήσει με πολύ μεγάλη συνέπεια, κάθε πρωτοβουλία που εξοικονομεί χρόνο και χρήμα εις βάρος της γραφειοκρατίας είναι μία προοδευτική δημόσια πολιτική. Και κάθε πολιτική η οποία διευκολύνει την καθημερινότητα του πολίτη είναι και μία ψηφίδα χειροπιαστής κοινωνικής φροντίδας».

Συχέxισε δε αναφέροντας: «Όπως ίσως θυμούνται κάποιοι που βρίσκονται σε αυτό το τραπέζι, ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης είχα στηρίξει ιδιαίτερα τα ΚΕΠ τα οποία, όταν είχαν δημιουργηθεί για πρώτη φορά, είχαν όντως θεωρηθεί επαναστατικά. Πλην όμως καμία επανάσταση δεν υπηρετεί τον στόχο, εάν δεν εξελίσσεται».

Λειτουργία πλατφόρμας

Η πλατφόρμα myKEPlive παρέχει στους πολίτες τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν με προγραμματισμένη βιντεοκλήση από εκπαιδευμένο υπάλληλο των ΚΕΠ, υποβάλλοντας τις σχετικές αιτήσεις από το  σπίτι, χωρίς να υποχρεούνται να περιμένουν στις ουρές των  υπηρεσιών.

Το ηλεκτρονικό ΚΕΠ εξυπηρετεί τόσο φυσικά πρόσωπα όσο και επιχειρήσεις. Καλύπτει 52 διοικητικές διαδικασίες και επιτρέπει την εξ αποστάσεως ενημέρωση για 235 διαδικασίες αδειοδότησης που αφορούν την παροχή υπηρεσιών.

Οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να λάβουν τα πιστοποιητικά που αιτούνται είτε ηλεκτρονικά, μέσω του δηλωθέντος email τους, είτε σε φυσική μορφή, μέσω ΕΛΤΑ.

Το myKEPlive θέτει τέλος σε χρόνιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες του εξωτερικού, οι εργαζόμενοι που δεν έχουν χρόνο να μεταβούν σε ΚΕΠ αλλά και οι πολίτες που, για οποιοδήποτε λόγο, δυσκολεύονται να βγουν από το σπίτι τους.

Η νέα πλατφόρμα είναι επίσης προσαρμοσμένη στις  ανάγκες των ΑΜΕΑ καθώς  προσφέρει αφενός αυξημένο χρόνο βιντεοκλήσης στα άτομα με αναπηρία (30 αντί για 20 λεπτά) και αφετέρου διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα για πολίτες που έχουν προβλήματα ακοής.

Υπηρεσίες που παρέχει η νέα πλατφόρμα

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα περιλαμβάνει πέντε δημοτικές διαδικασίες οι οποίες θα διεκπεραιώνονται σε συνεργασία με τα δημοτικά πρωτόκολλα. Σε πρώτη φάση συμμετέχουν 38 Δήμοι, ενώ στόχος της κυβέρνησης είναι η ένταξη όλων των Δήμων της χώρας έως το τέλος του 2020.

Στις παρεχόμενες υπηρεσίες συγκαταλέγονται η έκδοση ηλεκτρονικού παραβόλου, η ανανέωση δελτίου ανεργίας, η χορήγηση πιστοποιητικών εγγυτέρων συγγενών και οικογενειακής κατάστασης, η έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου και η βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Εξαιρούνται διαδικασίες που απαιτούν την φυσική παρουσία και υπογραφή του πολίτη, όπως ενδεικτικά η ταυτοπροσωπία ανηλίκου.

Οι τηλεδιασκέψεις δεν καταγράφονται, ούτε αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα. Απλώς, για λόγους ασφαλείας, οι υπάλληλοι ζητούν στην αρχή κάθε κλήσης να δουν έγγραφα που πιστοποιούν την ταυτότητα του χρήστη.

Το ωράριο λειτουργίας της υπηρεσίας θα είναι από τις 9:00 το πρωί έως τις 18:30 το απόγευμα, περιλαμβανομένου του Σαββάτου. Τα ραντεβού προγραμματίζονται με βάση μία από τέσσερις θεματικές ενότητες παρεχόμενων υπηρεσιών.

Ολόκληρη η εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού

«Και εγώ λοιπόν το περιμένω με πολύ μεγάλη ανυπομονησία, διότι όπως ίσως θυμούνται κάποιοι που βρίσκονται σε αυτό το τραπέζι, ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης είχα στηρίξει ιδιαίτερα τα ΚΕΠ τα οποία, όταν είχαν δημιουργηθεί για πρώτη φορά, είχαν όντως θεωρηθεί επαναστατικά.

Πλην όμως καμία επανάσταση δεν υπηρετεί τον στόχο εάν δεν εξελίσσεται και έτσι με πολύ μεγάλη χαρά θέλω να ακούσω για τη νέα υπηρεσία myKEPlive, για το πώς θα αναπτυχθεί, ποιό είναι το χρονοδιάγραμμα ώστε να γίνει μία υπηρεσία η οποία θα αφορά όλα τα ΚΕΠ της χώρας.

Και φαντάζομαι ότι και οι πολίτες θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα το γεγονός ότι μπορούν πια μέσω βιντεοκλήσης να υποκαταστήσουν τη φυσική τους παρουσία στο ΚΕΠ και μία σειρά από υπηρεσίες που δεν απαιτούν τη φυσική παρουσία.

Με αυτό τον τρόπο κερδίζουμε και χρόνο και μειώνουμε την γραφειοκρατία, γιατί το έχουμε πει πολλές φορές -και νομίζω ότι το Υπουργείο το έχει υπηρετήσει με πολύ μεγάλη συνέπεια- κάθε πρωτοβουλία που εξοικονομεί χρόνο και χρήμα εις βάρος της γραφειοκρατίας είναι μία προοδευτική δημόσια πολιτική. Και κάθε πολιτική η οποία διευκολύνει την καθημερινότητα του πολίτη είναι και μία ψηφίδα χειροπιαστής κοινωνικής φροντίδας».

Στην σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υφυπουργός αρμόδιος για Θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών Γιώργος Γεωργαντάς, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ αρμόδιος για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Άκης Σκέρτσος, ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος και ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος.