Φύλαξη, πρόσβαση, αυστηροποίηση ποινών. Αυτό είναι το τρίπτυχο στο οποίο στοχεύει η κυβέρνηση, για την αντιμετώπιση των φαινομένων ανομίας σε δημόσια πανεπιστήμια όπως ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την έναρξη της τηλεδιάσκεψης που είχε με τους Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων της χώρας, σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα.

«Όπως αποστρέφουμε όλοι το βλέμμα από την εικόνα του όμηρου Πρύτανη, έτσι πρέπει να δούμε κατάματα τα γεγονότα. Μετα την τιμωρία της Χρυσής Αυγής έχει έρθει και η ώρα να αντιμετωπίσουμε την άλλη όψη του παρακράτους, αυτού που αυτή τη φορά φορά αριστερό προσωπείο. Και ο φασισμός μπορεί να αλλάζει χρώματα αλλά έχει την ίδια ουσία», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον απόηχο της τραμπούκικης επίθεσης στον πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστημίου. «Αυτός ο ιδιότυπος φασισμός, γιατί περί φασισμού πρόκειται άσχετα αν φορά άλλον ιδεολογικό μανδύα, θα τελειώσει. Και καθώς η Ελλάδα θα μπει στην τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα δεν θα φοβηθεί αυτούς τους εκφραστές του παρακράτους και θα αναμετρηθεί μαζί τους και τελικά θα τους νικήσει», προσέθεσε ο Πρωθυπουργός.

Παρεμβάσεις σε τρεις κατευθύνσεις

Σκοπός της κυβέρνησης είναι να προβεί άμεσα στην ανάληψη πρωτοβουλιών σε τρεις άξονες:

«Πρώτον, στην ίδρυση ενός σώματος, προστασίας πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Ένα σώμα το οποίο θα έχει ειδική εκπαίδευση, θα εδρεύει στις σχολές, το οποίο θα φροντίζει για την αποτροπή εγκληματικών συμπεριφορών στο χώρο των ΑΕΙ και όταν απαιτείται θα ζητά τη συνδρομή της Αστυνομίας.

Το δεύτερο που πρέπει να συζητήσουμε είναι πώς θα αναβαθμίσουμε συνολικά τα μέτρα ασφάλειας που διαθέτουν τα Πανεπιστήμια σε όλα τα επίπεδα. Ποια μέτρα δουλεύουν ποια δεν δουλεύουν. Τον έλεγχο της εισόδου και της πρόσβασης στις εγκαταστάσεις, μέχρι το φωτισμό, τις περιφράξεις, τη χρήση τεχνικών μέσων όπως κλειστά κυκλώματα παρακολούθησης των χώρων.

Και το τρίτο αφορά στην αυστηροποίηση της ποινικής νομοθεσίας για αδικήματα τα οποία τελούνται σε περιοχές της πανεπιστημιακής κοινότητας. Εννοείται ότι μέχρι να προχωρήσουμε στις αναγκαίες αλλαγές θα πρέπει να ενεργοποιηθούν διατάξεις που ήδη ισχύουν, όμως συναντούν τον δισταγμό ή μερικές φορές και τον φόβο εκείνων που οφείλουν να τις θέσουν σε κίνηση. Και εδώ ο δικός σας ρόλος, ο ρόλος των Πρυτάνεων, είναι καθοριστικός. Όπως καθοριστικός είναι και ο ρόλος των καθηγητών και των φοιτητών και για αυτό και περιμένω με πολύ ενδιαφέρον τις σκέψεις σας και τις προτάσεις σας».